HER HOUR

Her Hour – en livsstilssajt och community där kvinnan har huvudrollen

 

 

“Nutidens kvinnor sitter inte och väntar – vi kör!”

I våras lämnade hon tjänsten som chefredaktör på Metro Mode för att satsa fullt ut på sitt eget varumärke. Drygt ett halvår senare lanserar Petra Tungården nu i egen regi livsstilssajten Her Hour – en sajt som kommer att utforska det som intresserar den moderna kvinnan inom mode, skönhet och livsstil på ett öppet, ärligt och humoristiskt sätt.

 

Petra Tungården, chefredaktör Her Hour:

“Her Hour är mitt hjärtebarn som föddes ur min egen törst efter daglig inspiration och en nyfikenhet kring vad kvinnor letar efter när de spenderar tid online. Så nu kommer hon äntligen till liv – för att jag vill och kan. Nutidens kvinnor sitter inte och väntar – vi kör!”

”Då dagens värld blivit allt mer visuell, med kommunikation som sker främst via sociala medier där innehållet är omedelbart, ville vi skapa en plats som utöver det också tillåter oss att utforska ämnen på djupet. Målet är att innehållet ska vara både inspirerande och fördjupande på samma gång. Vi kommer också lämna skärmarna och vårt .com för att mötas på riktigt – läsare, varumärken och upplevelser i en härlig symbios”

 

“Den digitala tjejkompisen som alltid har tid”

På skissbordet var Her Hour först tänkt att bli en livsstilsapp där kvinnor kunde matcha, inspireras och lyfta varandra. Idén kvarstår men utspelar sig nu istället online. Innehållet kommer spela olika roll beroende på vem besökaren är – för någon kommer det vara en paus i vardagen och ett sätt att koppla bort jobbet, för en annan kommer Her Hour vara en shoppingdestination dit man kommer för att uppdateras inom mode och trender – och för den tredje kan det vara den digitala tjejkompisen som alltid har tid.

 

Richard Lindh, Talent Director CUBE

“Petra är en urkraft – både när det kommer till att skapa innehåll och engagemang – men också genom det sätt hon greppar den digitala stafettpinnen och för den framåt. Som hennes agentur är vi otroligt stolta över att få vara en del i hennes nästa steg i karriären, där vi kommer att fungera som en partner med strategi och creative sales i fokus.”

 

Innehåll och utgivning kommer att ske via Petra Tungården AB där redaktörerna och skribenterna Uchenna Okolo och Paulina Forsberg ingår. Profilerna kommer även att blogga från sajten.

Besök Her Hour:
www.herhour.com

18:37 | 11/27/2018
0 Comments